torstai 27. lokakuuta 2011

Kauhea tetragrammi * Terrible tetragrammaton



 יהוה  tunnetaan sekä kristillisyydessä että okkultismissa käsitteellä tetragrammi. Kristillisyydessä sen sanotaan edustavan Jumalan nimeä ja okkultismissa se muodostaa järjestelmän, jonka avulla ihminen pyrkii kohti jumaluutta.
  
יהוה is known both in Christianity and in Occultism as tetragrammaton. In Christianity it's said that it represents God's name and in Occultism it's a system people use when trying to get nearer to godhood.

Vielä en ole löytänyt kiistatonta vastausta kysymykseen, kummassako leirissä tetragrammi oli ensimmäiseksi käytössä. Varhaisimmat kirjalliset merkinnät tetragrammista esiintyvät foinikialaisissa teksteissä ajalta 1100 eaa, mutta okkultistinen järjestelmä näyttää juontavan paljon pidemmälle aina Kainin suvun alkuaikaan (n. 100 - 200 jälkeen luomisen) saakka. Joten minusta näyttäisi todennäköisemmältä, että tetragrammi on ollut ensin pakanallisessa käytössä, ja lipsahtanut sieltä juutalaisuuteen ja raamatun teksteihin ja sitä kautta myös kristillisyyteen.

I don't have yet found an answer to my question on which side it was at first in use. The earliest literal texts where the tetragrammaton is found are the Phoenician scripts from 1100 B.C., but it seems to me that the occultic system is much older and comes even from the early years of Cain's family (100 - 200 after the Creation). Therefore it's likely to me that the tetragrammaton was first in use in paganism and then it has slipped somehow to Judaism and into the Bible texts and from there even to Christianity.

Minua hämmästyttää tetragrammin runsas esiintyminen (6828 kertaa) Vanhassa Testamentissa ensinnäkin siksi, että Jumala itse käytti itsestään sanaa אהיה (Ehjee) ja toiseksi siksi, että en jaksa uskoa, että Jumala haluaisi tulla kutsutuksi maailman saastaisimmalla nimellä. Okkultistinen Jahve-Jehovahan on käytännössä ihan sama kuin penispäinen Baal. Jopa okkultismissa tapaa käsitteen "terrible tetragrammaton" eli "kauhea tetragrammi", ja kysymyksessä on juuri "Jehova, lausumaton nimi, hukattu sana".

I'm very much ashamed that the tetragrammaton appears in the Old Testament so regularly (6828 times) firstly because God used the word אהיה (Ehyeh) of himself and secondly I can't believe that God likes to be called by the foulest name in the world. The occultitic Yahweh/Jehovah is in practice the same as the penis-headed Baal. Even in Occultism we can find a term "terrible tetragrammaton" meaning "Jehovah, the unutterable name, the lost word".

Sekä raamatussa että okkultismissa käytetään myös ns. gematriaa eli hepreankielisten sanojen muodostamia lukuarvoja. Yksi tunnetuin esimerkki raamatun puolelta on luku 666. Okkultistisessa ajattelussa kaikkien saman lukuarvon sisältämien sanojen katsotaan kuuluvan myös samaan asiakokonaisuuteen. Esim. tetragrammin lukuarvo on 26. Sama lukuarvo on myös sanalla כבד, joka edustaa Kebadia, saastaisen Lilithin puolisoa, joka todella kuuluu Jahve-järjestelmään. Myös sanalla חזוה on sama lukuarvo. Sana merkitsee näkyä/unelmaa, ja koko okkultistinen Jahve-järjestelmähän on Saatanan näky ja unelma.

Gematry (or the numeral values of the Hebrew words) is also in use both in Christianity and in Occultism. The most famous example in the Bible is the number 666. In Occultism the words which have the same numeral value are also seen to belong to the same entirety. For instance the numeral value of the tetragrammaton is 26. The word כבד  has the same value and it represents Kebad, the husbund of the impure Lilith, which do belong to the Yahweh-system. Even the word  חזו has the same value. It means sight and vision, and isn't the whole occultic Yahweh-system Satan's sight and vision.

Tehdessäni käännöstä Jes. 9:5:stä löysin mielenkiintoisen sanan ילד (jeled), joka sekin sopii mainiosti sekä lukuarvonsa (26) että asiasisältönsä puolesta Jahve-järjestelmään. Sana merkitsee mm. synnyttää, siittää, tulla isäksi sekä poika/lapsi. Kaikki nuo sanat ovat okkultistisen Jahve-järjestelmän asiasisältöä, sillä siinä on kysymyksessä Saatanan tekemä vastine Jumalan pelastussuunnitelmalle. Kysymys on poikalapsen syntymästä, josta Jumala (Ehjee) antoi ensimmäisen lupauksen jo Edenissä (1. Moos. 3: 15). Tuon ytimen ympärille on pakanuudessa rakentunut kokonainen järjestelmä, joka perustuu miehen valtaan ja suvunjatkamiskykyyn.

When I was translating Isa. 9: 5 I found an interesting word ילד
(jeled), which fits excellently to the Yahweh-system both with it's numeral value and it's meaning. The word means to give birth/deliver, to breed/conceive, to become a father and a son/a child. All those meanings/words do belong to the entirety of the occultic Yahweh-system, for it's a reflection to God's mission of salvation made/created by Satan. It's question of the birth of a boy-child promised at first in Eden (Gen. 3: 15). In paganism around this focus there is an enormous system based upon the male power and fecundity.

Saatanan käsissä Jumalan suuri ja ylevä suunnitelma pelastaa ihmiskunta ihmislapseksi syntyvän jumalallisen siemenen kautta on revitty irstailuksi ja himokkaiksi orgioiksi. Siinä samassa on tullut tuhotuksi myös Jumalan kaunis ajatus miehen ja naisen suhteesta, isyydestä ja äitiydestä, perheestä. Jumalallisen suunnitelman mukaan isyys alkaa siittämisestä (eikä vasta lapsen syntymästä). Isyys merkitsee sitä, että miehen tulee ottaa vastuu siitä naisesta, joka hänen siementään kantaa sekä niistä lapsista, joita tämä hänelle synnyttää. Mutta kuinka paljon tämän päivän maailmassa onkaan niitä miehiä, jotka ovat siittäneet ja siittäneet kasvamatta milloinkaan vastuulliseksi isiksi. Turvattomuudessaan myös naiset ovat tulleet koviksi ja kylmiksi lapsiaan kohtaan niin, että esim. Suomen Turussa on tänä vuonna huostaanotettu 350 lasta.

God's wide and noble mission to save the mankind through a divine boy-child was changed by Satan to debauchery and prudient orgy. At the same time also God's beautiful concept of the affairs between man and woman, fatherhood and motherhood and family were spoiled. According to God's concept fatherhood begins from breeding (not from the birth of a child). Fatherhood means that a man must take care of the women who bears his seed and of the children she gives to him. But how many are those men in this world who breed and breed but never become an accountable father. Even unsafe women have been cold and hard to their children and therefore for instance in Turku 350 children have been taken to custody in this year.

Rakkaus-sana raamatussa kuvaa yleisimmin jumalallista rakkautta (agape), sillä Jumala on itse Rakkaus (1. Joh. 4: 8). Näin on jopa Laulujen Laulussa (ent. Korkea Veisu), sillä siinä on kuva Jumalan (Ylkä) rakkaudesta seurakuntaa (morsian) kohtaan. Vain Jumalan rakkaus on niin suuri, että hän saattoi antaa henkensä rakastettunsa puolesta. Jumalan rakkautta kuvataan runokielellä näin: "Rakkaus on väkevä kuin kuolema, kiivas ja kyltymätön kuin tuonela. Sen liekki on tulen hehku, sen liekki on Herran liekki" (L.L. 8: 6). Kuolemakaan ei voinut siis pidättää/estää Jumalaa osoittamasta rakkauttaan langennutta ihmiskuntaa kohtaan!

Love in the Bible means mosty God's love (agape), for God himself is Love (1. John 4: 8). Even in the Song of Solomon love descripes God's (bridegroom) deep love towards the congregation (bride). Only God's love is so deep that he could die for his beloved. This is a poetic text of his love: "for love is strong as death; jealousy is cruel as the grave: the coals thereof are coals of fire, which hat a most vehement flame" (Song of Solomon 8: 6). Not even death could prevent God to show how deep is his love towards the fallen mankind!

Toinen rakkauden muoto raamatussa on ystävien välinen ja vanhempien ja lasten välinen rakkaus (filia). Esim. Daavidin ja Joonatanin rakkaus oli filiaa. Eros ei kuulu raamatun rakkauskäitteisiin. Syynä on ymmärtääkseni yksinkertaisesti se, että Jumala, joka on Henki ja YKSI, ei itse tunne eroottista rakkautta, ja raamattu on (pitäisi olla) kuva hänestä.

There is also another type of love in the Bible; philia means friendship and love between friends and parents and children. An example in the Bible of this kind of love is the friendship of David and Jonathan. Eros doesn't belong to the concept of love in the Bible. I can understand it's simply because God is a Spirit and ONE and cannot feel erotic feelings and because the Bible is (should be) an image of him.

Hengellisten saarnojen sentimentaalinen viritys ja eroottissävyisellä rakkaudella hehkuttelu Jumalasta puhuttaessa on mielestäni oksettavaa, sairasta ja jopa vaarallista! "Hengellinen seksi", niin kuin haluan emontionaalisia ja tunteita kiihottavia hengellisiä tilaisuuksia kuvata, johtaa mielenterveysongelmiin ja hengelliseen eksymiseen, tilaan, josta on suorastaan vaikea "raitistua". 

I think that sentimental spiritual sermons and a play with erotic words when it's question of God's love are disgusting, sick and even dangerous! "Spiritual sex" as I call such emotional and spiritually stimulating meetings lead to menthal problems, spiritual aberration and such a state from which it's absolutely hard to "become sober".

Lopuksi karmein kuulemani esimerkki siitä, miten pieleen voi hengellinen julitus mennä. Monia vuosia sitten minulle soitti nuori nainen, joka itki puhelimessa suurta rakkauden nälkäänsä. Hän kertoi käyneensä hengellisissä tilaisuuksissa ja siitä, kuinka kiihkeästi hän ikävöi kokea Jumalan rakkautta. Mutta järkytyin lähes sanattomaksi, kun hän kertoi kastelevansa (virtsaavansa) joka yö vuoteensa odottaessaan rakkauden täyttymystä. Siksi hän oli siirtynyt nukkumaan pesuhuoneen lattialle. Voiko Jumalan rakkaudesta enää karmeampaa harhaa olla!

And finalle the most shocking example I have ever heard of a weak spiritual preaching. Many years ago one young lady called me and cryed how deeple she was yearning for an experince of God's love. But then I was so shocked when she told me that every night she pisses/urinates on her bed when she is waiting for the fulfillment of love. Therefore she has moved her bed on the floor of a bathroom. Could it be more horrible false belief of God's love!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti